De Klantendriehoek

Moeilijke klanten bestaan niet

Als dienstverlener of verkoper werk je veel met klanten. Je zou graag meer impact op hun gedrag willen hebben. Ook wanneer een klant moeilijk doet of zelfs agressief wordt.

De Klantendriehoek

  • Eenvoudig en toepasbaar model
  • Inspelen op de noden van de klant
  • Helder en duidelijk communiceren
  • Omgaan met klachten en kritiek

2u

€75 incl. btw en succes
Niet tevreden? Geld terug!
  • Veilig betalen
  • Respect voor je privacy
  • Direct en onbeperkt toegang

Deze training zet in op het ontwikkelen van duurzame klantenrelaties en is gebaseerd op het model "De Klantendriehoek" van Van Kelst & Co. Via video's, een vragenlijst en oefeningen leer je op 2u tijd het fundament kennen en versterk je je klantgerichte vaardigheden.

In deze online training vind je:

  • het model van de Klantendriehoek
  • enkele reflectie oefeningen
  • een aantal praktijkvoorbeelden ter illustratie
  • een actieplan 

Na aankoop heb je direct en onbeperkt toegang. Het programma blijft altijd online beschikbaar via de website. Handig als je na lange tijd bepaalde oefeningen, video’s of praktische tips opnieuw wil bekijken. Jij kiest waar, wanneer en met welk toestel je dit programma wil volgen, volledig op je eigen tempo. 


Wat levert het op?

  • Een helder en toepasbaar kader

    Het model van De Klantendriehoek is eenvoudig en geeft inzicht in het gedrag van klanten.
  • Verbinding met de klant

    Je krijgt inzicht in de verschillende noden van klanten, hoe je ze kan herkennen en hoe je daarop kan inspelen, waardoor de klant zich gezien en gehoord voelt.
  • Betere communicatie

    Je krijgt inzicht in je eigen communicatiestijl naar de klant toe, waardoor je sterktes en te ontwikkelen punten duidelijk worden.
  • Meer zelfvertrouwen

    Je ontwikkelt vaardigheden om comfortabeler en kwaliteitsvoller met klanten om te gaan, ook bij grensoverschrijdend gedrag of agressie.

Over dit programma

Dit online programma is gebaseerd op het model van "De Klantendriehoek" bedacht door Philip Van Kelst. De Klantendriehoek biedt een eenvoudig en herkenbaar model voor een duurzaam klantencontact. Je ontwikkelt je gevoeligheid voor de signalen en noden van de klant en je krijgt concrete handvatten mee om er flexibel op in te spelen. Het model vormt daarbij een spiegel van je eigen sterktes en valkuilen. 

4 stappen
9 video's
2 oefeningen
Programma
  1. Van start
    • Uitgangspunten
    • Vragenlijst
  2. De Klantendriehoek
    • De 3 noden van de klant
    • De 3 oerreacties
    • Mijn oerreactie
      Oefening
    • De oerreacties herkennen
      Oefening
    • De kracht van de 3 dieren
    • Welk dier heb ik het meest in me?
  3. Praktijkvoorbeelden
    • Reservatie hotel
    • Controle bouwkraan
    • Bouwaanvraag geweigerd
    • Het slechtnieuwsgesprek
  4. Actieplan

Philip Van Kelst (Van Kelst & Co)

Philip Van Kelst is de oprichter van coaching- en trainingsbureau Van Kelst & Co, dat sinds 1997 actief is. Met zijn team heeft hij een veelheid aan bedrijven en overheidsorganisaties ondersteund bij het ontwikkelen van een meer klantgerichte aanpak. Philip is sterk in communicatie en leiderschap en staat voor eenvoud en duurzaamheid. In 2017 werd hij CSR Professional of the Year.